lllll
lll

25. april 2011

*Snickerskake*



Hei alle sammen!
I dag har gutta og jeg laget snickerskake
. I skrivende stund har vi et brett med kanelbullar i ovnen også.
Noen dager har jeg bare helt bakedilla:)  Her kommer oppskrift på kaka om du vil...

Snickerskake
(Rund springform. Dobbel oppskrift til langpanne)

3 eggehviter
2,5 dl sukker
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1/2 pakke Ritz kjeks
150 gr peanøtter

Eggehviter og sukker piskes stivt. Tilsett bakepulver og vaniljesukker. Ritzkjeksene knuses og røres inn i blandingen sammen med peanøttene.

180 grader, 20-30 min


Fyll
3 eggeplommer
50 gr melis
50 gr margarin
1 lys kokesjokolade

Eggeplommer og melis røres sammen. Smør og kokesjokolade smeltes og røres sammen med resten. Helles over lunken kake.
Et lag med pisket krem mellom bunn og sjokoladefyll er også å anbefalle:)
Pyntes med feks peanøtter/raspet sjokolade/melis


Ha en fortsatt fin dag!
Klem fra
Lotta

13 kommentarer:

  1. Hærlig;o)
    Dette er kake med stor K for meg som elsker kaker og peanøtter.
    Det kan føre med seg behovet for massevis av trim også;o)
    Takk for at du deler oppskriften.
    Ha en super uke.
    Klem

    SvarSlett
  2. *smiler*

    jeg kan også være i sånt bakemodus
    noen ganger, herlig for familien og de rundt
    som nyter godt av det da ... !

    Snikkerskaken så utrolig smakfull ut, yammi ...!

    Ønsker deg en fin siste påskedag ... ♥ klem til deg

    SvarSlett
  3. Den kaken høres kjempegod ut. Den skal jeg bake en gang.
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  4. Yammi vann i munn!!! Såg bare fantastisk god ut!
    Må nok testes ut ved neste anledning:)

    SvarSlett
  5. Mmmmmm den kaka er god! Mi favoritt snopekake:) Så koselige hagebilder hos deg. Slike flotte dager som me har hatt i påsken er deilige å nyte heime i hagen og' syns eg:)

    Ønsker deg ei god ny veke:)
    Klem

    SvarSlett
  6. Deilig med bakemodus;)
    Kommer som regel mye godt ut av sånt, hihi...
    Kaken så DEILIG ut, og jeg bare elsker kanelboller;))

    Kos med slik på siste påskedag ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  7. Å snickerskake er jo bare såååå godt, så nå ble jeg skikkelig godis sugen.. Tror jeg må finne frem resten av påskegodtet. Litt mer etter alt det andre jeg har spist i påsken gjør nok liten forskjell. hehe..
    KLEM på deg

    SvarSlett
  8. MMMMmmmmm! Jeg vil at du skal komme å bake til meg :-) Fullt utstyrt kjøkken med en egen Hobart her.. hihi!

    Klem

    SvarSlett
  9. Skulle gjerne ha kopiert kakeoppskriften rett over i et WORD-dokument, men det er umulig. Litt tungvint når det er lagt sperre på.

    SvarSlett
  10. Det så godt ut Hmmmm....

    Ser ut som dere har hatt en fin påske :) kos deg i dag.

    SvarSlett
  11. Hei på deg..
    Denne kaken så bare helt nydelig ut..
    Nam nam NAM!

    Hadde det ikke vært for at jeg skal prøve å holde meg til lørdagene når det kommer til godsaker, så hadde jeg hoppet rett i bakebollen med en gang..

    Oppskriften er notert, og jeg gleder meg til helg.. :) Er stor fare for at denne herligheten må testes ut..

    Klem fra meg

    SvarSlett
  12. Hei :)
    Denne skal jeg prøve..så knallgod ut!! Elsker kaker.
    Legger meg som følger ..nydelig blogg..
    Klem.

    SvarSlett
  13. Er det meningen at bunnen skal være hvit?

    SvarSlett