lllll
lll

2. februar 2013

Cupcakes






God kveld!
Her kommer oppskrift og bilder av cupcakes som jeg laget forrige uke. 
Enkelt pyntet akkurat sånn jeg liker det.

 Lyse muffins
 400 g hvetemel 
90 g smør 
2 ts bakepulver 
2 ts vaniljesukker 
220 g sukker 
3 dl vann 
1 stk egg

 
   Sikt melet i en bakebolle, tilsett smør og smuldre det ut i melet.
 Rør inn bakepulver, vaniljesukker, sukker, vann og egg. Ikke rør for mye, det skal bare blandes sammen. Fordel røren i muffinsformene
Stek muffinsene ved 180 °C i ca 15-20 min. Avkjøl på rist.
Tps: Tilsett sjokoladebiter eller frosne bær i røren


 White chocolate frosting:
 200 gr mykt smør
200 gr melis
300 gr smeltet hvit sjokolade

Piskes lenge og fluffy

Ha en fortsatt fin helg alle sammen! Her er det rydding, vasking og klargjøring av rommet til Nicholas som gjelder. Følg meg på instagram da vel #lottashimmelrom


Klem fra
Lotta







16 kommentarer:

  1. Nydelige Lotta!! ;)
    Ønsker deg en fin søndag- stor klem fra meg!

    SvarSlett
  2. De var fine :O)
    God søndag til deg,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  3. Så utrulig nydelige,flinke du er:))
    Fin søndag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Åååå...disse så bare herlige ut!

    God søndag til deg :-)

    klem Katrine

    SvarSlett
  5. Nyyydelig;)De likte jeg;)
    Er formene fra festfabrikken?

    God søndag;)

    Klem fra Ann-M.

    SvarSlett
  6. Så nydelige de var, Lotta!
    Små kunstverk. Hvilken tip har du brukt her?

    Klem

    SvarSlett
  7. Så lekre muffins! Nesten for fine til å spises!! :)
    Tusen takk for oppskrift.. kanskje disse er noe å ha når prinsessen fyller 4? :?

    Ønsker deg en fin søndag.

    SvarSlett
  8. Spennende! Denne oppskriften var veldig annerledes enn de fleste muffinsoppskriftene jeg har prøvd. Tror jeg må prøve denne! Ble så nysgjerrig :) vakre var de i alle fall! Hvor har du kjøpt de søte formene?

    SvarSlett
  9. DE så gode ut, herlige bilder :D
    god søndagskveld!
    klem Mari

    SvarSlett
  10. Du er så flink!

    Fin start på uken, søte du!
    klem

    SvarSlett
  11. Så kjekt at Nina, Ved Siden Av, vann Sne gåvekortet! Det kunne ikkje gått til finare dame, ho har alltid noko fint å seia i kommentarane sine og virker å være ei utelukkande positiv og herlig jenta :)

    Når eg ser desse lekre cucpcaks'ene så gremmes eg over min egen melisklatting... Eg skal verkelig ta meg i saman og prøva meg på sånne lekre som du og Maia tryller fram. Eg SKAL!

    Ha ei god veka, finaste Lotta.

    Klem Eli

    SvarSlett
  12. Å så utrolig fine!!
    Oppskriften må jeg også teste ut!:)
    Fin ny ukestart til deg!
    Klem

    SvarSlett
  13. Wow så skjønne cupcakes - ser aldeles namnam ut:)

    Ha en riktig fin tirsdag:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  14. Lekkert, lekkert og atter lekkert Lotta! Det er ingen tvil om at her har en ordentlig konditor vært i sving. Jeg skjønner ikke hvordan du rekker alt, regner med at disse ble laget etter bare noen timers søvn forrige søndag ;-)

    Ha en fin-fin kveld snuppa!

    Klem
    Anett

    SvarSlett
  15. Åhh,det så godt ut... Må si det frister å prøve ut denne oppskriften:D Likte formene utrolig godt også, hvor har du fått tak i dem? :)
    Ha en fin tirsdagskveld!
    Klem Ida

    SvarSlett