lllll
lll

1. mars 2013

Reisetips- New York


Nicholas og meg i New York 2006
Hei!
Jeg har fått noen spørsmål om jeg kan dele noen New York tips, og klart jeg kan!
Jeg har vært i New York fire ganger og jeg håper på å besøke byen minst 10 ganger til!
I fjor ble jeg faktisk fridd til i New York så denne byen betyr veldig mye for meg.
New York har gitt meg så mange herlige minner og opplevelser. Både med mannen i mitt liv, barna og gode venner som vi reiste sammen med i fjor. Hver gang jeg er i New York må jeg liksom klype meg litt i armen. Å være der er en følelse som jeg ikke kan beskrive med ord!
Times Square for eksempel. Må bare oppleves!

Fly: Følg med på nettet. Ofte kan du være heldig å finne billige flybilletter til New York. I fjor fant jeg billetter til kun 2500,- t/r, altså 5000,- for oss begge. Mer shopping på ho mor;)
Overnatting: Vi pleier å bo i Newport New Jersey som bare ligger 15 min unna 5th avenue med t-banen. Et kjempefint område med utsikt over hele New York, flott kjøpesenter og herlige restauranter. Du kan lese mer om Newport og noen av hotellene her. Sist vi var der sov vi på "The Westin Jersey City". Et nytt. kjempefint hotell som jeg anbefaler på det varmeste. (Link).





Meg på Brooklyn Bridge 2011
Shopping: Hvor skal jeg begynne? Et sted jeg virkelig må anbefale er Woodbury Common Premium Outlets. 220 butikker ca. en time fra New York med bil. Vi hadde leiebil sist vi var der, men det går også busser fra bla. Manhattan flere ganger daglig. Les mer om Woodbury Common Premium Outlets her. Langs Fifth Avenue, Park Avenue og Madison Avenue ligger designerbutikkene på rekke og rad, mens langs Broadway finner du kjedebutikkene. I Greenwich Village, Soho og Lower East Side ligger småbutikkene og frister med saker og ting du ikke finner noe annet sted. SoHo er min absolutte favorittbydel når det kommer til både shopping og spisesteder. Trendy, hipt og en kul atmosfære! De butikkene jeg liker best i USA for å nevne noen er: Charlotte Russe, Forever 21 , Anthropologie og Tillys. Et tips er å reise med så lite som mulig i bagasjen. Shop til you drop! Husk gode sko!
Spisesteder:  Det er jo så maaaange! Men tre resturanter du bare må besøke er Delicatessen, Spice Market og Empire Diner. Du kan lese mer om restaurantene her. Ellers ELSKER jeg Starbucks. Spør de som kjenner meg godt;) Jeg har til og med vurdert å ta en SB tattoo, men da sa sjefen stop. haha.
Magnolia Bakery. Dit må du bare innom. Sjekk ut nettsiden deres her.
Severdigheter/Oplevelser:  Bortsett fra Frihetsgudinnen, Central Park, Brooklyn Bridge, Empire State Building, FN bygningen, New York Zoo, Museum, Rockefeller senter, Ground Zero (ja jeg har sikkert glemt noen) anbefaler jeg å gå på teater på Broadway og/eller basketball, ishockey eller kanskje en konsert i Maddison Square Garden. Helikoptertur over Manhattan hvis det er noe for deg? Da vi var der for første gang i 2003 var vi på Ricky Lake show (haha). Det morsomste var at vi så oss selv på tv her hjemme bare en uke eller to etter at vi kom hjem igjen. Nå er kanskje ikke RL stedet å dra, men et tips er David Letterman eller et av morgen showene. Kanskje er du så heldig at du opplever å se en kjendis eller tre også?
Spesielle feiringer/merkedager: Det foregår noe i New York hele tiden. Her er noen av de største merkedagene: St. Patrick's Day feries med parader i mars. 4th of July er nasjonaldagen. Halloween  og Thanksgiving (tredje torsdag i november) liver opp høsten. Sistnevnte med en stor parade. Nyttårsaften samles tusenvis av folk på Times Square for å ønske det nye året velkommen.
Jeg anbefaler alle å reise til New York når anledning. En herlig by både med og uten barn. Byen som aldri sover... "I wanna wake up in the city that never sleeps ..." Frank Sinatras udødelige sang forklarer enkelt og greit hvorfor du må ta deg en tur til USAs herlige og magiske storby.
Klem fra
Lotta


7 kommentarer:

  1. åhhh, eg skjønne jo at eg må ta turen til New York eg og snart.... drømme drømme drømme

    Solveig

    SvarSlett
  2. Nå fikk jeg lyst til å dra! Et spørsmål: hvordan er det å ha med barn til New York? Ganske små, er det å anbefale eller ikke? -monakristin

    SvarSlett
  3. Takk for tips! Det rister i reisefoten ;)
    Og jeg er også helfrelst på Starbucks, alle mine USA-turer inkluderer en Mocca Frappucino om dagen (la oss ikke snakke om kalorier her..) Så den tatoveringsideen var ikke dum! :)

    SvarSlett
  4. Disse tipsene skal jeg legge meg på minne! Klem

    SvarSlett
  5. Tusen takk for at du deler tips! Jeg har så lyst til å ta en NY-tur med Mr. Sunhome, og disse tipsene skal jeg notere meg. :)

    Ønsker deg en god start på en ny uke!

    Klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  6. Nå drømte jeg meg bort :)))
    Ha en fin dag!

    Klem Kristin

    SvarSlett
  7. I love NY, men det visste du jo :)

    SvarSlett