lllll
lll

25. juni 2014

Aldersforskjell



Hei!
For ca 1,5 år siden var min gode venninne Janine og jeg med i en reportasje om aldersforskjell i bladet "Mamma. Da jeg ble spurt om jeg ville ha flere barn svarte jeg dette:

"Egentlig har Lotta alltid forestilt seg tre barn i flokken, hun ser ikke bort fra at det kan bli slik, men hun tror kanskje aldersforskjellen ville blitt vel stor hvis det kom en til".



Guttakrutt og meg/Foto: Nina Ruud


Jada her sitter jeg vet du! Med magen som bord og under 20 dager igjen til termin *Smiler* Det blir litt alderforskjell, men vi liker det sånn- det måtte bli sånn. 13 år og 7 år. Som vi gleder oss! Tenk så heldig den lille jenta vår er som har to  flotte storebrødre til å passe på seg! En bekjent sa til meg:  "Neste år har dere en på ungdomsskolen, en på barneskolen og en i barnehagen" :)  Jepp svarte jeg men jeg kan love deg at det IKKE blir en på videregående, en på ungdomsskolen, en på barneskolen og en i barnehagen;) Hehe



Foto: Nina Ruud

Hviken aldersforskjell er det mellom dine barn eller søsken og hva tenker du om den store aldersforskjellen på 13 år mellom eldst og yngst? Her kan du forresten lese hele reportasjen.


Ha en strålende onsdag!

Klem fra
Lotta



10 kommentarer:

  1. Jeg synes alt er fint på sin måte, jeg :)
    Og du, for en flott gjeng over her ♥
    Fin dag til dere

    SvarSlett
  2. Herlig herlig :) Synes det høres helt perfekt ut jeg :) Masse lykke og god sommer til deg og de fine gutta dine :) Carinaklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! God sommer! Nyt!!! :);)

      Slett
  3. Det er vel ofte tilfeldigheter som gir slike aldersforskjeller, er det ikke? :)
    Jeg er yngst i en søskenflokk på tre, og det er 12 og 7 år mellom meg og mine søsken. Det var vel det riktige for mine foreldre å gjøre det slik, men jeg ville ikke at det skulle bli slik for mine barn. Jeg har aldri hatt noe spesielt nært forhold til mine søsken og det tror jeg har mye å gjøre med at vi er vokst opp på så forskjellige tidspunkter. Nå som vi alle har barn og er i fast jobb, er det jo mye som har "gått seg til", men jeg skulle ønske jeg hadde "tettere" søsken. Samtidig er det også likeså mye som har med personlighet å gjøre. At man har samme biologisk utgangspunkt betyr jo ikke automatisk at man skal ha lik personlighet og være venner. Tror det blir topp for ungene dine jeg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Samme m meg. 11 pr mellom meg og søsteren min. Skulle gjerne vært kun 6-7 år;) god sommer! Klem

      Slett
  4. Supert med en attpåklatt ;-) Jeg har ei på ungdomskolen, ei på barneskolen og ei i barnehagen ;-) Er selv yngst av 4 søsken og vi har 9 år mellom meg og nest yngste.
    Forresten hærlige bilder :D
    Klem

    SvarSlett
  5. Kasper begynte på skolen da jeg var hjemme i permisjon med Lotte. Helt perfekt med noen år i mellom synes jeg!!

    Ønsker deg og gjengen din en fin-fin sommer! Her starter om få dager :)

    Klem

    SvarSlett
  6. Jeg har tre gutter og har en i barnehagen , en på barneskolen og en på ungdomsskolen. I tillegg er alle født i hvert sitt 10 år. Eldste her var 11 1/2 år og mellomste 7 år når minsten ble født. Kjempeflinke storebrødre som er flinke til å passe lillebror og hente i barnehagen. Syntes det er supert med litt aldersforskjell . Lykke til :)
    Sisi :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Høres fantastisk ut! Takk for hyggelig hilsen:) klemmer

      Slett
  7. Her er det en på 18, en på 14 og ei lita på 2 år. Ikke angret et sekund, lillemor gjorde familien komplett:) 3 forskjellige behov, men det går stort sett veldig bra :)

    SvarSlett