lllll
lll

24. juni 2014

Glasurbarna


God morgen!

Jeg MÅ bare tipse dere om et kjempefint innlegg som jeg så hos CasaKaos i går om "glasurbarna". 

"Glasurgenerasjonen, eller divagenerasjonen som den også kalles, er et begrep som brukes om barn født mellom 1980 og 2000. De har fått alt de har ønsket seg gjennom hele barndommen. Foreldrene har sydd puter under armene deres, og gått foran og børstet alle hindringer av veien. Barna har aldri fått kjenne på verken motstand, dårlig råd eller vonde følelser. Glasurbarna er flinke og selvstendige, men er også vant til å få ting lagt i hendene. De blir omtalt som kravstore, bortskjemte og selvsentrerte. ".  -CasaKaos-

Bilde:  Magwood


Selv er jeg IKKE et glasurbarn (heldigvis) og de få "glasurbarna" jeg kjenner er ofte født på slutten av 80-tallet og 90-tallet. Jo jeg kjenner også noen født på 70-tallet når jeg tenker meg om. Jeg hadde en fantastisk barndom og er evig takknemlig for de gode verdiene jeg har med meg hjemmefra. Jeg har aldri spurt foreldrene mine om så mye som en krone og så og si alt mannen min og jeg har i livet har vi jobbet hardt for selv. Men innlegget hos CasaKaos er en tankevekker og vi har en jobb å gjøre! Vi må rett og slett passe på at våre egne barn ikke faller under glasurbarnas vinger! Det er ikke så lenge siden min eldste sønn kom hjem der han kunne fortelle at flere på skolen hans hadde fått Macbook i julegave (!!!). Det er sykt hvordan verden har blitt. Den julen fikk han faktisk ingen julegave av oss. Ikke broren heller. Siden de seinere skulle få være med oss på bryllupsreise fikk de gode opplevelser og minner istedenfor:) 

Se innlegget til CasaKaos her


-Lotta-




1 kommentar:

  1. En viktig tankevekker!
    Det er vel egentlig ingen som vinner på å være et "glasurbarn" i lengden..
    Nei, sunne verdier og en god dose kjærlighet er tingen.. ;)

    SvarSlett